4 Aralık 2014 Perşembe

Devir dijital reklam devridir, uyanalım!

İnternet gazeteciliği ile ilgili yazdığım her yazımda dijital reklam bilincinin henüz oturmamış olmasını ve bunun de internet medyasına verdiği zararları anlatır dururum.
Basın İlan Kurumu’ndan destek görmeyen, reklam pastasından sebeplenemeyen, sosyal medya üzerinden okunduğu ve paylaşıldığı için kolay kolay söz geçirilemeyen olabildiğince özgür bir mecra internet gazeteciliği.
Lakin, basılı yayınlanan gazeteler kadar olmasa da bu mecranın da somut sorunları var.
Aktif İnternet Medyası Derneği AKİMED‘in Başkanı Barbaros Koçanalı, Bursa’daki internet medyasını birbirleriyle tanıştırmak, kaynaştırmak, bu sorunları konuşmak ve bu konuda ileriye dönük adımlar atmak için bir toplantı düzenledi.
Göl Park’ta düzenlenen toplantıda öne çıkan noktalar;
El birliği ile oluşturulacak güç birliği önemliydi.
Ve bu güç birliği ile internet medyasının etkisini anlatmak da.
Değişen dünyanın değişen şartları değişimin pek farkına varamayan iş adamlarına, partilere ve belediyelere iyice anlatılmalıydı bu güç.
Ki, “İlla basılıda göreyim kendimi” diye tutturmasınlar. Yeniliklere uyum sağlasınlar.
Bursalı grafikerlere ve tasarımcılara da tüyo verdi Koçanalı. “Bursa’da bir dijital reklamcı yok, haydi dijital reklamcılığı siz kurun” dedi.
Sosyal medyanın güçlenmesiyle, haber ajanslarının haberi hem bulup, hem pişirip hem de servis etmeleriyle, belediyelerin ve partilerin de kendi haberlerini yaparak kendi elleriyle insanların gözünün önüne sermeleriyle bilinen anlamdaki gazetecilik anlamını yitirmeye başladı.
Şirketler ona keza… Herkesin bir basın ayağı var artık…
Ya kapı kapı dolaşıp haber toplayıp yazacaksın, ya ajanslara abone olup geleni koyacaksın ya da belediyelerden olsun, partilerden olsun, şirketlerden olsun gönderilmiş reklam kokan haberleri yayınlayacaksın.
Hepsinin de her yerde elifine kadar aynı yayınlandığını unutmayacaksın.
Farklılık yaratmak öncelikle özgün yazılar ister.
Ardından da muhabir ister, editör ister, taşıma ister, mekân ister. İster babam ister. Bunların hepsi de gider hanesine eksi bakiye olarak düşer.
Ya gelir?
Üzgünüz, o yok!
Yazın-çizin ama bizden bir şey beklemeyin…
****
AKİMED işte burada devreye girerek internet medyasını ilgili yerlere anlatacak iyice.
Medyayla ilgilenen kurumlar bilgilenecek önce. Önce onlar el verecek.
Ondan sonrası da kendiliğinden gelecek…
Umarız….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder