20 Mayıs 2019 Pazartesi

Eğitimde Değişmesi Gereken Zihniyettir

Eğitimde değişmesi gereken zihniyettir.
Mesela bu, Uludağ Üniversitesi 7 yılda 364 basamak gerilerken, kampüsün ortasına devasa bir cami yaptıran zihniyettir.

İbadet Allah ile kul (inanç ile ruh) arasındadır. Dinin kendisinde zorlama yoktur, ibadetinizi her an her yerde edebilirsiniz.
Camiye dolarla bağış yapan birinin sevabı doların artışıyla artmadığı gibi, en büyük camide ibadet edince en büyük sevaplar kazanılmaz.
Tüm dinlerin buyurduğu gibi, "iyi insan olmak için" pozitif bilimlere ihtiyaç vardır. İnsan, aklına ve mantığına uygun her konuyu içselleştirir ve layıkıyla uygular.
Korkutarak, sindirerek, saçma sapan masallar uydurarak dindar nesil yetiştiremezsiniz.

Eğitim ailede başlar okulda devam eder.
Öğretim ise öğretmen ve müfredat ister. 
En karmaşık cebir problemini okula başlar başlamaz çözemezsiniz mesela. Adım adım öğrenirsiniz. 
Belli ki öğrenci değil seçmen yetiştiriyorsunuz ama dünya koptu gidiyor, haberiniz olsun...
****
Görüldüğü üzere siyaset, kaynakların nereye kullanılacağını belirliyor.
Ve;
Uygulanan bu "dengesiz" politikalar ile çocuklarımız ve ülkemiz her geçen gün kan kaybediyor...

Ha bir de;
Büyük mabet yapma işi çok eskilerde kalmamış mıydı?

Yazıya ilham veren haber:
Din dersi zorunlu, matematik ve fen seçmeli oldu
Liselerdeki yeni eğitim modelinde zorunlu dersler Türk Dili ve Edebiyatı ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi olacak, diğer dersler seçmeli olarak alınacak. 
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/egitim/1401115/Din_dersi_zorunlu__matematik_ve_fen_secmeli_oldu.html )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder