28 Temmuz 2016 Perşembe

İlişkisi yok, aldatıldı, özür diliyor!

"AFFET CANISI"
Darbe kalkışması başarısız olup da FETÖ örgütünün adı ünlendiğinden beri örgütle işi olsun olmasın pek çok insan kendisini "YOK VALLAHİ İLİŞKİM YOK" demek zorunda hisseder oldu.
Hani Facebook'taki gibi "İLİŞKİSİ YOK" seçeneği olsa inanın oraya peş peşe milyon kere tıklayacaklar.
Örgütle işi olanlar hele nasıl döneceklerini şaşırdılar. "SPİN" atmanın alâsını attırıyorlar.
Onlar "İLİŞKİSİ YOK" seçeneğinin yanına bir de "ALDATILDIM" kutucuğu konduracaklar ki, suçsuzlukları garanti olsun.
Hele bir de "ÖZÜR DİLERİM" yazdılar mı yanına, onlardan rahatı yok.
Verilen "ÖZÜR üzerine ÖZÜR!" ilanlarını gördükçe gözlerim yaşarıyor zaten.
Hem aldatıldım, hem ilişkim yok, hem özür dilerim derlerse herhalde tutamam kendimi fena ağlarım.

Bu arada örgütle işi olmayanların pek çoğu "BİZ DEMİŞTİK!"çi takılıyor, pek çoğu da "ŞAŞKIN!"
"BU KADARINI DA BİLMİYORDUK!" bakışlarıyla cümbür cemaat ağızlar açık izleniyor olanlar.
Bilmiyorduk hakikaten de. 
Şimdi de 'bakalım daha neler çıkacak' merakı içinde izlemelerdeyiz...
'Bitmedi, daha devamı var' diyenlere kulak kabartanlar ise daha bir temkinli, daha bir sessiz ve derinden yol alıyor olmalılar.
Neme lazım, ne şiş yansın ne kebap..
****
'Aldatıldım' diyen sade vatandaşın aldanması kabul edilebilir bir nebze. (çok küçük bir nebze)
Lakin aldatıldıklarını 'samimiyetle' itiraf edenlerin konumlarına bakıyorum da; 
Ülkenin en tepesinde oturan, tüm yetkilere sahip olmasına ve kendisi aleyhine çıkan en ufak bir sesi dahi duymasına rağmen Cumhurbaşkanı bile aldatılabiliyorsa sıradan bir vatandaşın aldatılmış olmasına kim nasıl ses çıkartacak şimdi diyorum.
Hal böyleyse, mahkemedeki savunmasına "Aldatıldım!" diyerek başlayanlara inanılmak durumunda mı kalınacak diyorum.
Hakim Bey "Olmaz öyle şey" deyip sanığı cezalandırmaya kalkınca; sanık, "Ama bakın Sayın Cumhurbaşkanımız bile....." mi diyecek diyorum.
Hani Nasrettin Hoca'nın meşhur Kazan Doğurdu fıkrasının sonunda, "Bre zındık, doğurduğuna inanıyorsun da öldüğüne niçin inanmıyorsun?" dediği gibi, "Kendinin aldandığına inanıyorsun da diğerlerinin aldanışlarına niçin inanmıyorsun?" demezler mi insana diyorum.
O zaman neresinden tutulacak bu davalar diyorum.
"Aldatıldım" sözü, tüm davalarda emsal teşkil etmez mi diyorum...
****
İnsanın kendisiyle yüzleşmesi ve özür dilemesi bir erdem olsa da, bu kadar büyük bir zarar "Yemin etsem karnın ağrımaz" mantığı ile edilen özürlerle telafi edilemez. 
Kimse de baştan savma edilen o özürlere itibar etmez.

Bu felaket durum nasıl bertaraf edilecek, bu kanser nasıl temizlenecek bilmiyorum ama herkes işe önce kendini temizlemekten başlasın diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder