Ey Bursa ahalisi, duyduk duymadık demeyin!
9 Mayıs’a kadar tramvay hattında bakım çalışması yapılacakmış. Çalışmalar gece yarısından sabah saat 5’e dek sürecekmiş.
Yani yaklaşık 20 gün boyunca böceğe bakım kürü uygulanacak.
Artık makyaj mı yapılır, lifting mi yapılır, yoksa kendisinden çok geçtiği güzergâhın yollarına mı el atılır bilmem.
Böceğin kendisinde görünen bir aksaklık yok lakin gözümün çarptığı kadarıyla rayların kenarları epey yıpranık.
Böceğin beş aydır yollarda olduğunu düşünürsek; hani daha dün 1, bugün 2, bu neyin yıpranıklığı diyecek kadar var doğrusu.
Biliyorsunuz, Bursa caddelerinde salınmaya başladığı Ekim 2013’den beri 'ipekböceği'nin sorunları bir türlü bitmek bilmedi.
İkide bir yolda kalması, yokuş tırmanmakta zorlanması, yoluna park edilen arabaların keyfini beklemek için duraklaması…
Zavallı böceğin kendisine özel bir alan yaratılmayıp ‘jungle’ın içine bodoslama salınırsa olacağı bu.
Gittiği yol ona özel değil ki, o ne yapsın.
Taksisi var, otobüsü var, dolmuşu var, her çeşit özel aracı var, var oğlu var.
O hengamenin içinde tırım tırım tırmalıyor o da.
Böceğin dışındaki araçlar da çaresiz. Yılların iki şeritli yolunun bir şeridi kalktı böceğin oldu. Kaldı mı sana tek şerit.
Şehir içinde araç eskisinden çok, o kadar araca yetecek yol ise yok.
O zaman da yapılacak tek bir şey kalıyor.
Böceğin yoluna dalmak..
Böcek ortalarda yokken sorun sadece böceğin yoldaki lastik düşmanı rayları ve bölünmüş yol aparatları.
Varken ise küllüm kendisi…
Keşke şehrimizdeki yollar beş şeritli olsaydı da seve seve verseydik kendisine o şeritlerden birini.
Zinhar gözümüz kalmazdı. Lafı bile olmazdı. Helal hoş ederdik.
Böceğin güzergâhına şöyle bir göz atarsak;
Zafer Plaza’nın oradan başlayıp Atatürk Caddesi’nden geçerek Kent Meydanı’nın oraya kadar olan kısımda yol hem tek yön ve hem geniş.
Kent Meydanı’ndan Darmstadt Caddesi’ne girdiğinizde yol yine tek yön ama genişliği ara ki bulasın.
Esas kâbus Darmstadt Caddesi çıkışından Zafer Plaza’ya kadar olan kısımda yaşanıyor.
Eğer böcek Darmstadt Caddesi’den çıkmak üzere ise, İzmir istikametinden gelerek İpekiş önünden Altıparmak’a çıkmak isteyen araç içindeki sürücüler de, yolcular da kurdeşen dökme kıvamına geliyorlar.
Böceğin salına salına geçisi sanki bir filmin ‘slow motion’ sahnesi.
Aheste çek kürekleri -aman- mehtap uyanmasın….
İnsanın arabadan inip böceği itesi geliyor.
“Hadi gençler bir el atın da….”
Neyse orayı geçtik.
Genç ama dizleri ağrıyan böceğimiz Stadyum önünden Altıparmak Caddesi’ne ağır aksak tırmanıyor. Kendisine ayrılan istasyonda (eğer otobüs yoksa) yolcularını alıp-bırakıyor.
Otobüsler durağa yaklaşırken böceğin durumunu kesip duruyor.,
Böcek var mı, yok mu? Biz girsek mi, girmesek mi? (Veee, 22 Kasım Salı günü saat 15.00 sularında Atatürk Caddesi’nde meydana gelen kazada Uludağ Üniversitesi’ne ulaşım yapan 48 hattının şoförü tramvay yoluna girince, arkadan gelen İpekböceği ile çarpışıyor)
Dolmuş ve taksi esnafı ise hem kurnaz, hem seri, hem sabırsız. Duraklara bir dalıyor, bir çıkıyor.
Darmstadt’tan Zafer Plaza’ya kadar olan çıkış, Atatürk Caddesi’ndeki gibi tek yön yapılmalıydı. Çatalfırın’dan Altıparmak Caddesi’ne ve dahi Çarşamba’ya inilen iki şerit de çıkışa katılmalıydı.
Kısacası Kent Meydanı’nan başlayıp yine Kent Meydanı’nda biten tam bir RING olmalıydı.
Ki yapıldığına değsin…
Ya da böcek dışındaki tüm toplu taşıma araçları toptan kaldırılmalıydı.
Bu kadar problem arasında böcekten en çok kim memnun diye düşününce;
Vakit sıkıntısı olmayıp da ‘bakına bakına giderim, hatta kendi kendimle kalıp azcık kafamı dinlerim’ diyenler olsa gerek.
Yaklaşık 40 dakika süren bir ring yalnız kalıp düşünmek için güzel bir zaman.
Vaktiniz sınırlı ise, hiç boşu boşuna binmeye yeltenmeyin.
Atlayın bir dolmuşa ya da taksiye, bakın başınızı çaresine.
Bursa’nın göbeğinde dolaşan böceğin ömrü kelebeğin ömrü kadar mıdır bilmem ama halleri kısaca budur…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder