27 Temmuz 2016 Çarşamba

Zamansız kadından zamansız şarkılar

Sevgili Hakan Eren sosyal medya üzerinden "Bu albümü otur dinle." diyerek yollamıştı bana Işıl Yücesoy'un yeni albümünü. Ardından da, "Büyümedim şarkısında ağlamak yok ama!" diye eklemişti.
Anlamıştım ki ağlayacaktım... 

Hangimiz büyümüştük ki? Nasıl ağlamayacaktım...

Işıl Yücesoy ki güçlü bir ses, güçlü bir yorum, güçlü bir duruş...
İlk gençliğimin efsane "Ya seninle ya sensiz" şarkısı zihnime kazılı.
Yıllardır sinema, tiyatro ve televizyon dizilerine imzasını atmış.

Hele Çağan Irmak'ın yönetmenliğinde, 'Unutursam Fısılda' filmindeki Hanife karakterine verdiği can ile zirve yapan oyunculuğu...
O söyler de biz dinlemez miyiz...

37 yıl ara verdiği müziğe döndüğü 'Zamansız' albümündeki şarkılarını dinledim tek tek.
Tanıdık isimlerin imzalarını gördüm şarkılarda. 
Ossi Müzik'ten ve Hakan Eren prodüktörlüğünde çıkmıştı albüm.
'Anlamı yok' şarkısında İskender Doğan'ın yazdığı sözleri gördüm mesela. 
Aşkın Tuna, Suat Suna, Seda Akay, Yonca Lodi, Fikret Şeneş, Sadettin Dayıoğlu, Necla Acemi de sözleriyle yer almışlardı albümde.
Işıl Yücesoy'un bazı şarkıların müziklerine attığı imzaları gördüm. 'Anlamı yok' şarkısında mesela. 'Niye düşünüyorsun?' şarkısında mesela. 
Ki 'Niye Düşünüyorsun?' şarkısı Işıl Yücesoy'un albümde yer alan tek cover'ı. Bu şarkıyla ta 79 yılından sesleniyor bugünlere Yücesoy. Hafızanızı bir yoklayın, hatırlayacaksınız...
Sonay Yağız, Cenk Taşkan, Aydın Sarman müzikleri ile hayat vermişler yazılan sözlere. 
Düzenlemeler Tansel Doğanay'a ait...
Hepimizin hafifçe gözlerinin dolduğu Sezen Aksu'nun o nahif şarkısı 'Ağlamak güzeldir'i Işılca yorumlamış Yücesoy.
'Meğer'de Yeşim Salkım ile, 'Güneşimi Kaybettim'de Cenk Eren ile, 'Zamansız'da da Çağan Irmak ile paylaşmış mikrofonu. (Bu arada Çağan Irmak'ın performansı da epey bir kayda değer demeden geçemeyeceğim.)
Sanki "Söylenmiş şarklıları bir de benden dinleyin" demiş bu albümde Yücesoy. 
Tüm şarkılara imzasını atmış geçmiş... 
****
Işıl Yücesoy'a karşıdan bakınca;
Yaş olmuş 70 lakin, Yücesoy'a ve albüme bakınca görülen, hayat da, şarkılar da, yani her şey tam kıvamında demlenmiş...
Kısacası, eskilerin dediği gibi 70'e gelince iş bitmemiş.
Akıp giden hayat içerisinde yaşlılık ötelenmiş, geçip giden yıllar düşünülmemiş.
Şarkıları söyleyen sese, yaşanmışlıklarla birlikte daha dingin bir anlam yüklenmiş. 
Benden söylemesi; albümü dinlerken hafiften ağlamak serbest...
**** 
Eklemeden geçemeyeceğim;
Yine Ossi Müzik'in çocuklar için çıkardığı "Çocuk Diskosu" albümünde de 'Fış Fış Kayıkçı' şarkısını söyleyerek yer almış Işıl Yücesoy.
O bizim bildiğimiz gerçek çocuk şarkılarıyla dolu albümde parçalar birbirinden ünlü isimler tarafından seslendiriliyor.
'Kırmızı Balık' mı ararsın, 'Ki ki ki ko ko ko' mu, 'Yağ satarım bal satarım' mı, 'Baltalar elimizde' mi, 'Bak postacı geliyor' mu, 'Küçük Ayşe' mi, 'Mini mini bir kuş' mu...

Bazen insan küçük bir çocuk için ne hediye alsam diye düşünür ya hani, işte buyrun size bir hediye fikri.
Albümü hem siz dinler eski günleri yad edersiniz, hem çocuklar dinler, ileride sizi yad ederler...
Bundan alâ hediye mi olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder